Cayma Hakkı ve İade Süreç Bilgileri
Cayma hakkı nedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun (“Kanun”) gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Cayma hakkı Nasıl Kullanılır?
Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedeli ve iade kargo ücretini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin ödemekle yükümlüdür.
Ürün, tugra.com.tr.com’a iade edilirken teslimatı sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da iade edilmesi gerekmektedir. Faturanın iade açıklama bölümü varsa eğer bu bölüm doldurulmalı ve fatura, Alıcı tarafından imzalanarak ürünle birlikte teslim edilmelidir.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ne zaman yürürlüğe girdi?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünlerde cayma hakkı nasıl kullanılır?
28.05.2014 tarihinden önce satın alınan ürünler için 4077 sayılı Tüketicinin Korunması hakkındaki Kanun geçerlidir. Bu kanuna göre, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 7 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakları vardır. Cayma hakkı süresi dışında kalan iade talepleri için geçerli süre ise 30 gündür.
Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?
· Alıcının isteği ile kişiye özel olarak üretilen, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler
· Niteliği itibarıyla geri gönderilmeye elverişli olmayan ürünler (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.)
· Alıcı tarafından açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.), basılı ürünler (Kitap, dergi vb.), yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri
· Çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler
· Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler (Külçe, Ziynet Altın ve Gümüş kategorisindeki tüm ürünler vb.)
· Tatil kategorisinden satın alınan otel, yurt içi/yurt dışı turlar, gezi ve uçak bileti gibi ürün ve hizmetler. Bu ürün ve hizmetlerin iptal/iadesi, satıcı acente uygulaması doğrultusunda yapılır.
Cayma hakkı sürecinde iade kargo ücreti kime aittir?
Cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti tugra.com.tr.com’a aittir. Alıcılar ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.
Alıcı, ürünü kullansa bile iade edebilir mi?
Ürünün ambalajının açılması, ürünün denenmesi, ürünün mutat kullanımı, yani ürünün alışılageldiği gibi kullanılması cayma hakkını ortadan kaldırmaz. tugra.com.tr.com, cayma süresi içinde ürünü alıcıya teslim etmişse alıcı, ürünü ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Aksi takdirde alıcı cayma hakkını kullanamaz.
Ürüne zarar verilmesi durumunda alıcı cayma hakkını kullanıp ürünü iade edebilir mi?
Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz. Ancak ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsızlaşması alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa, alıcının, ürünün değerini veya değerindeki azalmayı satıcıya tazmin etmesi gerekir. Bu durumda, satıcı zararınızı tazmin edebilmek için, ürün değerinin azalmasına ilişkin alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir.
İade Süreç Bilgileri :
Satın aldığınız ürün beklentilerinizi karşılamaz ise, ürünü tugra.com.tr 'a kolayca iade edebilirsiniz.
İade işlemlerinizi aşağıdaki şekilde yapabilirsiniz: Siparişiniz adresinize teslim edildiği tarihten itibaren 14 iş günü içerisinde tugra.com.tr sitesinden “Hesabım” ardından ''Sipariş Sorun Bildirim / Takip'' bölümüne ürünü iade etmek istediğinizi nedeni ile yazarak bildiriniz. Üye olmadan sipariş verdiyseniz info@tugra.com.tr.com adresine bildirim yapabilirsiniz.
İadeye ilişkin mesaj bize ulaştıktan sonra Müşteri Temsilcilerimiz tarafından size ürünün iade alınacağını onaylayan bir mesaj gönderilecektir.
Ürünü, eksiksiz ve paketi hasar görmemiş, kullanılmamış, yıkanmamış ve hiçbir şekilde zarar görmemiş haliyle, sipariş numaranızı ve iade sebebinizi detaylıca belirten bir not ile tugra.com.tr’un adresine gönderebilirsiniz.
Ürünü iade edilmek üzere kargoya teslim ettikten sonra, kargo takip numaranızı admin@tugra.com.tr.com adresine mail ile bildirmelisiniz.
Gönderdiğiniz ürün incelenecek ve Mesafeli Satış Sözleşmesi'nin cayma hakkına göre değerlendirilip ürünün iadesi alınacaktır.
NOT: Ürün iadelerinde gidiş- geliş kargo ücretleri alıcıya aittir. Taksitli yapılan çekimler banka tarafından taksit taksit iade edilir.